• Register
  • Login
  • العربیة

Kut University College Journal for Humanitarian Science

  1. Home
  2. The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables

Current Issue

By Issue

By Author

By Subject

Author Index

Keyword Index

About Journal

News

Editorial Board

The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables

    Author

    • Nabila JLAIEL
,

Document Type : Reasearch paper

  • Article Information
  • Download
  • Export Citation
  • Statistics
  • Share

Abstract

This article studies the impact of social variables on consumerism, advertising and digital culture in modern societies. It highlights the evolution of consumerism and its interaction with modern societies, in particular with the spread of digital culture. The article explores how digital culture influences consumption patterns and social choices, and how these dynamics determine how society is shaped and how these changes affect individuals. Advertising is a key factor in shaping consumer behaviour and choices, particularly in the context of digital shopping trends and social media use. The article highlights the importance of understanding the interaction of consumption with advertising and digital culture to better understand how societies are shaped and the effects of these changes on consumer behaviour. Overall, this article highlights the importance of understanding the dynamics of consumption and the impact of advertising and digital culture on society.

Keywords

  • Consumption
  • Digital Culture
  • Advertising
  • Social Transformations
  • Cognition
  • XML
  • PDF 1.01 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • Article View: 581
    • PDF Download: 24
Kut University College Journal for Humanitarian Science
Volume 2025, عدد الخاص لبحوث المؤتمر العلمي الثالث لكلية القانون - جامعة واسط بعنوان دور العلوم القانونية والإنسانية في مواكبة المتغيرات الاجتماعية للمدة من 17 - 18 نيسان 2024
January 2025
Page 572-580
Files
  • XML
  • PDF 1.01 M
Share
Export Citation
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
Statistics
  • Article View: 581
  • PDF Download: 24

APA

JLAIEL, N. (2025). The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables. Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025(عدد الخاص لبحوث المؤتمر العلمي الثالث لكلية القانون - جامعة واسط بعنوان دور العلوم القانونية والإنسانية في مواكبة المتغيرات الاجتماعية للمدة من 17 - 18 نيسان 2024), 572-580.

MLA

JLAIEL, N. . "The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables", Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025, عدد الخاص لبحوث المؤتمر العلمي الثالث لكلية القانون - جامعة واسط بعنوان دور العلوم القانونية والإنسانية في مواكبة المتغيرات الاجتماعية للمدة من 17 - 18 نيسان 2024, 2025, 572-580.

HARVARD

JLAIEL, N. (2025). 'The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables', Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025(عدد الخاص لبحوث المؤتمر العلمي الثالث لكلية القانون - جامعة واسط بعنوان دور العلوم القانونية والإنسانية في مواكبة المتغيرات الاجتماعية للمدة من 17 - 18 نيسان 2024), pp. 572-580.

CHICAGO

N. JLAIEL, "The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables," Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025 عدد الخاص لبحوث المؤتمر العلمي الثالث لكلية القانون - جامعة واسط بعنوان دور العلوم القانونية والإنسانية في مواكبة المتغيرات الاجتماعية للمدة من 17 - 18 نيسان 2024 (2025): 572-580,

VANCOUVER

JLAIEL, N. The Phenomenon of Consumption: The Role of Advertising and Digital Culture in Social Variables. Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025; 2025(عدد الخاص لبحوث المؤتمر العلمي الثالث لكلية القانون - جامعة واسط بعنوان دور العلوم القانونية والإنسانية في مواكبة المتغيرات الاجتماعية للمدة من 17 - 18 نيسان 2024): 572-580.

  • Home
  • About Journal
  • Editorial Board
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
  • Sitemap

News

Newsletter Subscription

Subscribe to the journal newsletter and receive the latest news and updates

© Journal Management System. Powered by iJournalPro.com