• Register
  • Login
  • العربیة

Kut University College Journal for Humanitarian Science

  1. Home
  2. Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students

Current Issue

By Issue

By Author

By Subject

Author Index

Keyword Index

About Journal

News

Editorial Board

Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students

    Authors

    • Batool Baqer Nasser
    • Dr. Anwar Abdul Qader Mashi
,

Document Type : Reasearch paper

  • Article Information
  • Download
  • Export Citation
  • Statistics
  • Share

Abstract

This research focused on the assessment of the integrated system according to British standards from the perspective of Al-Zahraa College of Medicine students. The study aimed to explore the assessment of the integrated system according to British standards from the viewpoint of Al-Zahraa College of Medicine students. The researcher adopted a descriptive-analytical approach in terms of procedures to achieve the study's objectives. The study sample consisted of 330 individuals out of (946) students selected through stratified random sampling from the original research community of Al-Zahraa College of Medicine. The researcher prepared a questionnaire comprising (50) items as a data collection tool. The questionnaire was initially presented to a group of experts in the field for their opinion on the clarity of its statements and their suitability for the study's objectives. After distributing the questionnaire to the sample and statistically processing the data using SPSS software, the researcher arrived at the following results:

The integrated system adheres to British standards.
There is no statistically significant difference between the hypothetical mean and the arithmetic mean.
There is no statistically significant difference between the three standards and the British standards.

Based on these findings, the researcher put forward a set of recommendations and suggestions.

Keywords

  • Evaluation
  • Integrated System
  • British Standards
  • XML
  • PDF 1.15 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • Article View: 62
    • PDF Download: 20
Kut University College Journal for Humanitarian Science
Volume 2025, عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،
March 2025
Page 48-59
Files
  • XML
  • PDF 1.15 M
Share
Export Citation
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
Statistics
  • Article View: 62
  • PDF Download: 20

APA

Nasser, B. B. and Mashi, D. A. A. Q. (2025). Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students. Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،), 48-59.

MLA

Nasser, B. B. , and Mashi, D. A. A. Q. . "Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students", Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025, عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،, 2025, 48-59.

HARVARD

Nasser, B. B., Mashi, D. A. A. Q. (2025). 'Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students', Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،), pp. 48-59.

CHICAGO

B. B. Nasser and D. A. A. Q. Mashi, "Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students," Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025 عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة، (2025): 48-59,

VANCOUVER

Nasser, B. B., Mashi, D. A. A. Q. Evaluation of the Integrated System according to British Standards from the Point of View of Al-Zahraa College of Medicine Students. Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025; 2025(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،): 48-59.

  • Home
  • About Journal
  • Editorial Board
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
  • Sitemap

News

Newsletter Subscription

Subscribe to the journal newsletter and receive the latest news and updates

©