• Register
  • Login
  • العربیة

Kut University College Journal for Humanitarian Science

  1. Home
  2. The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students

Current Issue

By Issue

By Author

By Subject

Author Index

Keyword Index

About Journal

News

Editorial Board

The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students

    Authors

    • Assist. Prof. Dr. Hadi Katfan Shawan
    • Duaa Imad Ghaim
,

Document Type : Reasearch paper

  • Article Information
  • Download
  • Export Citation
  • Statistics
  • Share

Abstract

The current research aimed to identify the effectiveness of the Coskov strategy in the achievement of physics among fourth-year scientific female students: To verify this, the researcher formulated the following two null hypotheses: There is no statistically significant difference at the significance level (0.05) between the average grades of the female students of the experimental group who will study with the strategy. Coskov and the average scores of the female students in the control group who will study in the usual way in the achievement test in physics,  The researcher chose an experimental design with partial control for two equal groups and an achievement test, as the two groups were chosen by lottery to represent the research sample of female students in the fourth scientific grade in (Fadak) middle school for girls, who were randomly selected from among (32), a secondary school affiliated with the General Directorate of Education. Baghdad, for the academic year (2023 - 2024). The research sample consisted of (64) female students who were divided into two groups with (32) female students for each group (experimental and control). The female students in the experimental group studied chapters (sixth, seventh, eighth, and ninth) of the physics book. For the fourth scientific grade, for a period of eight weeksThe female students of the experimental group who studied using the Coscroft model outperformed the female students of the control group who studied using the usual (traditional) method in the achievement test for physics following results.

Keywords

  • Koscroffs Model
  • Collection
  • Physics
  • Fourth-Grade
  • XML
  • PDF 1.29 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • Article View: 40
    • PDF Download: 15
Kut University College Journal for Humanitarian Science
Volume 2025, عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،
March 2025
Page 100-118
Files
  • XML
  • PDF 1.29 M
Share
Export Citation
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
Statistics
  • Article View: 40
  • PDF Download: 15

APA

Shawan, A. P. D. H. K. and Ghaim, D. I. (2025). The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students. Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،), 100-118.

MLA

Shawan, A. P. D. H. K. , and Ghaim, D. I. . "The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students", Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025, عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،, 2025, 100-118.

HARVARD

Shawan, A. P. D. H. K., Ghaim, D. I. (2025). 'The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students', Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،), pp. 100-118.

CHICAGO

A. P. D. H. K. Shawan and D. I. Ghaim, "The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students," Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025 عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة، (2025): 100-118,

VANCOUVER

Shawan, A. P. D. H. K., Ghaim, D. I. The Effectiveness of the Koscroffs Model in Obtaining Scientific Knowledge among Fourth-Grade Female Students. Kut University College Journal for Humanitarian Science, 2025; 2025(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي الدولي الثاني للعلوم التربوية والنفسية الذي أقامته جامعة القادسية - مركز الإرشاد والخدمات النفسية والاجتماعية، وكلية الكوت الجامعة، وكلية التربية للبنات – جامعة البصرة،): 100-118.

  • Home
  • About Journal
  • Editorial Board
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
  • Sitemap

News

Newsletter Subscription

Subscribe to the journal newsletter and receive the latest news and updates

©